Sempre hi ha un lloc on amagar-te, un petit racó on pots ser tu mateix sense que et vigilin ulls inquisidors. Aquest és el meu petit amagatall privat

sábado, 2 de enero de 2010

Moon (by Duncan Jones)

Des d'octubre que volia veure Moon i finalment avui ho he aconseguit. Moon pertany al gènere de la ciencia ficció però sobretot és allò que la gent diu una bona peli (un terme subjectiu però entenedor) i per un públic que no menja crispetes. En poques paraules és una peli per gent que va al Verdi o al Floridablanca, per paladars fins.

El seu director, un tal Duncan Jones, no és altre que el fill de David Bowie i ha degut heredar el talent i la creativitat del pare. Jones conta la historia de Sam Bell (Sam Rockwell), que treballa en una base lunar extreient minerals per enviar a la terra amb l'única companyia d'un robot. Quan li falta molt poc per tornar a casa té un accident que canvia les circumstàncies quan qui el rescata és més familiar del que hauria. No explicaré res més per veure si algú em llegeix i la veu només destacare que és un film perfecte per reflexionar sobre la identitat. És una peli molt psicològica envoltada d'una atmosfera de desesperació i desesperança amb l'encert que l'escenari que ens mostren es el gris i negre de la Lluna. Perfecta fotografia i banda sonora pendent de buscar per escoltar en breu però, amb tot, cal destecar a Sam Rockell com un actoràs a tenir en compte després de veure'l interpretar tots els ventalls dels seus personatges.

Alguns crítics diuen que estem davant d'una peli de culte,no seré jo qui ho negui tot i que penso que li falta mantenir el pols de l'intriga perquè uns 25 minuts abans que acabi ja ets capaç de preveure com acabará. Un petit detalla perquè poguèssim parlar de la peli perfecta.

Ara només em queda donar-li les gràcies a la persona que me la va recomanar tant insistenment.

2 comentarios:

  1. Hola Sol, veig que la primera entrada de l'any és cinèfila i a demés amb una peli de ciència ficció. Així m'agrada!

    En referència a la peli,a mi també em va agradar bastant, jo crec que més per la nostàlgia de les pelis de ciència ficció d'abans, de les quals n'és un clar homenatge, que no pas per la pel.lícula en si. De fet tota la pel.lícula està treballada amb la tècnica de maquetació i l'ordinador de l'estació llunar és el hall 9000 de 2001 del gran Kubrick.

    Crec que haurem d'estar pendents dels nous treballs d'aquest director novell, perquè apunta bones maneres.

    ResponderEliminar
  2. Ei! Així que també l'ha vist? ja m'imagino que et va agradar si tenim en compte que és ciència ficció de la bona i l'escenari principal és la lluna..
    No sabia la curiositat de l'ordinador de l'estació lunar.
    També seguiré d'aprop en Duncan Jones i en Sam Rockwell perquè m'entusiasma la seva interpretació d'en Sam malalt.

    ResponderEliminar