Sempre hi ha un lloc on amagar-te, un petit racó on pots ser tu mateix sense que et vigilin ulls inquisidors. Aquest és el meu petit amagatall privat

viernes, 13 de agosto de 2010

Arrels



Aquesta setmana s'ha repartit entre el gruix de la  mudança de casa dels meus pares i els preparatius pel viatge a Londres.

La casa que deixem enrera és la que ens hem criat tan els meus germans com una servidora, representa la meva infància i aquí n'hem passat de totos colors. Sincerament no tot ha estat bo en aquesta enorme casa de pagès d'un poble de les Garrigues així que estic contenta de deixar-la endarrera, tot i que només marxem a 7 km de distància sento que aquest pas era necessari almenys cinc anys abans i que a Castelldans hi tenim tota la famila ara.  De totes formes he de ser justa i reconèixer que hi ha records preciosos que el dia que marxem, quan tot estigui empaquetat, hauré de desenganxar de les parets per enganxar-los en algun lloc de mi, purgar el que ens feia mal i quedar-me amb l'essència.

El meu germà em deia que es recordava dels pots de llet en pols, anar a donar menjar els corders o assajar pels festivals de Festa Major. Jo recordava les gracioses de paper que ens beviem a l'estiu per passar la calor, ela carajillos que ens deixaven beure els padrins paterns, anar a buscar els ous a les gallines, l'habitació que compartia amb la meva germana gran fins que es va canviar d'habitació i recordant dijous al matí em vaig despertar amb una noticia terrible.

Un veí, alhora que tiet llunyà i pare de les meves cosines, es va morir d'un atac i acompanyat del meu pare que va estar allí fins l'últim adèu. És simplement una casualitat però tant la meva germana com jo vam recordar aquelles nits a la fresca, al "rotlle" celebrant Sant Joan amb tots els veïns, dels quals ja no en queda ni una quarta part, mentre cremàvem un ninot de roba, com celebràvem el sants dels Ramons o com anàvem caminant al poble del costat.  La majoria ho ja no hi viuen o ja s'han mort  i tot i que els meus lligams a El Cogul s'han debilitat fins quasi trencar-se sento certa nostàlgia , en aquest sentit vam crèixer en un ambient sà que tant ens permetia rodar sols sense que les nostres mares es preocupessin.

Tot això s'està acabant i els pobles moren sense fer soroll  i tot i que no és el meu estil de vida de tant en tant es bo recordar on comencen les arrels. Després ja veurem on acaben.

Adèu El Cogul

No hay comentarios:

Publicar un comentario