Sempre hi ha un lloc on amagar-te, un petit racó on pots ser tu mateix sense que et vigilin ulls inquisidors. Aquest és el meu petit amagatall privat

miércoles, 1 de diciembre de 2010

Autoestima

Aquests últims mesos dibuixo a la pissarra un esquema molt maco on, ben centrat, escric la paraula autoestima i em dedico una bona estona a insistir en la importància del concepte per tal de reforçar la identitat personal sobretot en els adolescents.  Dic moltes coses com que és un concepte dinàmic, multifactorial, perquè hi influeix grans quantitats d'àrees personals, i que reforçar-lo és bàsic en qualsevol de les àrees que hi hagin mancances i,  mentre ho faig sempre ensopego amb algun parell d'ulls que em miren amb atenció.

Observo que aquests dos o tres parells d'ulls em miren fascinats com si mai haguessin reparat en aquest fet i com si la meva boca els hi estigués escupint els números guanyadors de la propera Primitiva. Ells no saben que mentrestant miro de reüll l'esquema que he dibuixat jo mateixa a la pissarra i marco, amb creus vermelles imaginàries, totes les àrees en que vaig coixa. Podria recitar-les de memòria però no ha faré però sempre penso que hauria de crear una línea nova en aquest esquema que dibuixo i que fos una fletxa d'un sentit cap a la paraula vulnerabilitat.

No hay comentarios:

Publicar un comentario