Sempre hi ha un lloc on amagar-te, un petit racó on pots ser tu mateix sense que et vigilin ulls inquisidors. Aquest és el meu petit amagatall privat

lunes, 9 de noviembre de 2009

Pirates

Jo, ingenua, creia que els pirates eren imatges d'un passat remot i que la imatge més actualitzada que en podia obtenir la meva ment era la d'en Johnny Depp a “Pirates del Carib”. Un cop més veig el poc que en sé de la vida.


Fa 37 dies que un atuner vasc, l'Alakrana, està segrestat per pirates somalís deixant al mateix temps a moltes families patint l'indescriptibles i a un grapat de gent sense entendre res. El mètode dels segrestadors és senzill: demanen una gran quantitat de diners i alliberen als tripulants del pesquer però aquest cop la trama s'ha complicat en el moment que Espanya ha detingut a dos dels pirates.


Estem en un conflicte internacional que tant Espanya com Somalía no saben com solucionar i que, segons la meva visió, només té un possible final: Espanya haurà d'aliberar als dos pirates i, molt probablement, pagar el doble pel rescat d'una tripulació a qui no se li podran pagar amb diners el dany causat. ¿Què s'ha de fer en una situació així? Atenció, perquè no és gens fàcil .. personalment em decanto per fer tot el que sigui possible per salvar la vida i la integrat dels segrestats però , per altra banda, entenc que legalment no es poden alliberar als dos detinguts i deixar-los impunes. No es pot consentir que els delinqüents en surtin impunes. És en aquestes situacions quan no m'agradaria estar en la pell d'en Zapatero i el seu executiu perquè facin el que facin, sigui quina sigui el desenllaç d'aquesta història terribel en sortiran malparats... i no és fàcil

4 comentarios:

  1. La meva pregunta és: Qui són els veritables pirates??

    Saps per què els somalis s'han convertit en pirates?

    No ho fan per gust!

    Has de pensar que actualment l'oceà Índic està sent explotat per flotes pesqueres de països desenvolupats ( Japó, EEUU, España, Anglaterra, etc.) d'una manera salvatge i saltant-se tota la normativa internacional. I aquí tenim el perfil del “maleït” pirata somali: un pobre pescador amb uns mitjans de pesca arcaics, que veu com la seva captura s’ha reduït dràsticament, i que cada cop ha d’endinsar-se més a alta mar per, moltes vegades, deixar-se la vida en les perilloses aigües. Unes aigües farcides de flotes estrangeres molt més avançades tecnològicament.

    No vull que sembli que justifico a aquests homes! Crec que la violència, només genera violència. Però entenc que és una reacció d’impotència.

    Quan acabarem amb l’Europa hipòcrita !

    ResponderEliminar
  2. Estic d'acord amb tu en part però discrepo amb que els pirates somalis siguin pobres pescadors, están força avancçats a nivell tecnològic per abordar vaixells i el seu perfil s'assimila més al d'un mercenari que no a la d'un pobre pescador. Mercenaris que generen diners a través dels segrests i que segueixen segrestant, no són els Robin Hoods del mar..

    Com sempre paguen justos per pecadors (quina frase més certa) tant en el costat del poble somalí com en el costat espanyol

    ResponderEliminar
  3. Ja sé que no són pobres pescadors, només pretenia ser el contrapunt a la versió Europea. El fons és molt més complexe, i no són malfactors perquè sí.

    No sé, crec que tinc debilitat pels pirates, sempre m´han caigut més bé ells q no pas les tropes franceses, angleses o espanyoles de les pel.lícules.

    ResponderEliminar
  4. jajajaja jo també tinc certa debilitat pels pirates

    ResponderEliminar